برنامه مايکروسافت براي عرضه تبلت هاي 80 اينچي ويندوز 8
تکنولوژی نوین
همه چیز از همه جا
درباره وبلاگ
نويسندگان
سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 21:53 :: نويسنده : علی

 
«استيو بالمر در دفترکار خود يک تبلت 80 اينچي دارد که به ويندوز 8 مجهز است. او براي تلفن زدن، مطالعه يادداشت ها و مواردي مانند آن، از اين ابزار چند لمسي ديواري استفاده مي کند. اين ابزار براي وي مثل يک تخته وايت برد است که ايميل هاش را روي آن مي خواند. اين چيزي است که ما مي خواهيم براي فروش عرضه کنيم. » 

اين توصيف از محيط کار مديرعامل مايکروسافت، چيزي است که توسط فرانک شاو معاون بالمر به سايت Wired گفته شده است. و در جدا از اين موضوع جالب که بالمر چگونه از آيکون هاي مترو ويندوز که شبيه محيط کاربري ويندوز فون است، در اين اندازه بزرگ استفاده مي کند، نکته مهم گفته هاي شاو، اعلام تصميم مايکروسافت براي عرضه عمومي چنين گجتي در آينده نزديک است. 

مثل اينکه اخبار تبلت 22 اينچي اندرويدي ويوسونيک ، مايکروسافت را هم به فکر انداخته است. البته محصولي که شاو از آن صحبت مي کند، همان صفحه 80 اينچي مجهز به ويندوز شارپ نيست که در نمايشگاه CES رونمايي شد. شاو توضيح مي دهد که مايکروسافت تصميم دارد اين محصول جديد را با همکاري کارخانه ديگري توليد کند. 

اين طور که پيدا است، مايکروسافت تصميم دارد به هر شکل ممکن، قابليت مهم سازگاري با همه صفحه نمايش ها را در ويندوز 8 به نمايش بگذارد. اين سيستم عامل به گونه اي طراحي شده که از تبلت هاي کوچک تا کامپيوترهاي روميزي و لپ تاپ را پشتيباني کند. با پردازنده هاي کم مصرف ARM که در اسمارت فون ها به کار مي رود، به خوبي پردازنده هاي پرقدرت اينتل و AMD ويژه دسک تاپ ها کار مي کند. و صفحه چند لمسي 80 اينچي جديد، يکي ديگر از اندازه هاي صفحه نمايشي است که اين سيستم عامل به خوبي از پس آنها بر مي آيد. 

البته شاو به اين نکته هم اشاره مي کند که احتمالا اين محصول همانند پروژه Surface مايکروسافت در شروع کار با استقبال مصرف کنندگان روبرو نشود. اما وي اعتقاد دارد که در اين محصول، مصرف کننده موضوع بحث نيست، زيرا مايکروسافت به خوبي با بازار خود آشنا است و هر محصول را براي هدفي توليد مي کند. او مي گويد ايده صفحه نمايشي که کامپيوتر نباشد و به کامپيوتر هم نيازي نداشته باشد، احتمالا در يکي دو سال اول با استهزا ديگران روبرو خواهد شد. 

اما شاو مي گويد: «هر نمايشگري بايد قابليت لمسي داشته باشد، هر صفحه نمايشي بايد بتواند يک کامپيوتر باشد و بتواند براي اطلاعات دريافتي بيرون ده خوبي داشته باشد. و اين شيوه اي است که دنيا به آن روي خواهد آورد و آنها نمايشگرهايي با اندازه هاي مختلف خواهند داشت، يکي کوچک قابل حمل، يکي بزرگ ويژه پرزنت کردن و يکي جمع و جور و روميزي». 

مايکروسافت هنوز زماني را براي عرضه اين تبلت غول پيکر اعلام نکرده است. اما مي دانيم که نسخه پيش نمايش مشتري ويندوز 8 در ژوئن عرضه خواهد شد و احتمالا تا پايان سال شاهد عرضه نهايي اين سيستم عامل باشيم. مهمتر از همه اينکه، قبل از کنجکاوي درباره قيمت و زمان عرضه اين صفحه 80 اينچي، اول بايد به اين سوال پاسخ دهيم که آيا اصلا اندازه هايي مانند 80 اينچ يا 22 اينچ، تبلت محسوب مي شوند يا خير؟! 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 188
بازدید کل : 114004
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1